Artykuł sponsorowany

Jak dobrać wino do posiłku? Poradnik

Jak dobrać wino do posiłku? Poradnik

Wino na każdą okazję

Wino jest nietuzinkowym napojem, które posiada szeroki wachlarz smaków. Czerwone, białe, różowe, słodkie, półsłodkie lub wytrawne, każde z nich charakteryzuje się odmiennym aromatem. Podkreśla wytworność potrawy i wydobywa z niej ukryty aromat. Jednak by wino mogło komponować się z daniem musi być właściwie dobrane. Poniżej objaśniamy jak efektownie łączyć potrawy z francuskim winem.

Dobór wina do posiłku

Wina dzieli się na białe, czerwone i różowe oraz słodkie, wytrawne i półwytrawne. Każde z nich wyróżnia się charakterystycznym smakiem i aromatem. Dobór napoju do posiłku jest niezwykle istotny. Właściwe dobrane wino pobudzi zmysły i wydobędzie z dania głębi smak, zaś niewłaściwie przyćmi potrawę lub zagubi się w jej mocnym aromacie. Wino można dobrać według wyrównanej palety smaków. Białe charakteryzuje się delikatnym smakiem i podawane jest głównie do ryb, drobiu, serów, wędlin oraz owoców morza. Czerwone jest cięższe więc idealnie komponuje się z wołowiną, dziczyzną, wieprzowiną i daniami ciężkostrawnymi. Różowe zaś pasuje do delikatnych potraw i deserów. Wino można dobierać także na zasadzie kontrastów, jednak zestawienie wymaga wyczucia i umiejętności. Wino nie może dominować nad smakiem potrawy i na odwrót. Ciężką potrawę mocno przyprawioną nie łączy się z lekkim winem, gdyż napój zniknie w palecie mocnych smaków. Zaś mocny aromat czerwonego wina może spłaszczyć smak delikatnego dania z ryby lub drobiu. Chcąc uniknąć nieporozumień smakowych, warto pamiętać o podstawowym łączeniu. Ryby i owoce można zestawić z białym winem o owocowym smaku. Do gotowanego drobiu dodaje się wino białe lub różowe, zaś do pieczonego lekkie czerwone. Z cielęciną i wieprzowiną idealnie komponuje się lekkie czerwone, zaś ciężkie i aromatyczne wydobędzie smak z dziczyzny i makaronu. Ser pleśniowy można łączyć z białym, zaś kozi z różowym. Jedyną potrawą, do którego nie polecamy używać wina jest zupa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.