Charakterystyka pojazdów WUKO
Pierwsze samochody kombinowane WUKO typu SCK
Pierwsze pojazdy produkowane przez wspomnianą we wstępie wytwórnię, pojazdy typu SCK, nazywane samochodami kombinowanymi, powstawały na bazie podwozi samochodach 2 i 3-osiowych. Konstrukcja i zasady działania pojazdu są proste. Posiadają zbiornik dzielony stałą przegrodą z komorą na wodę czystą oraz komorą osadu. Czysta woda wykorzystywana jest do mycia kanałów, a do komory osadu trafiają zanieczyszczenia wyciągnięte z kanałów. Do wytwarzania podniesienia ciśnienia wody do mycia kanałów wykorzystywane są pompy nurnikowe, natomiast do wytwarzania podciśnienia w komorach osadu wykorzystywane są kompresory. Osad z kanałów odsysany jest ssącymi przewodami hydraulicznymi. Wymagania użytkowników pojazdów WUKO z czasem stawały się coraz wyższe, w związku z czym zaczęły powstawać produkty unowocześnione. W 2008 roku pojawiła się nowa koncepcja pojazdu.Nowa koncepcja pojazdów WUKO
Jak mówi nam przedstawiciel Przedsiębiorstwa Gospodarki Wodno-Ściekowej GEA-NOVA z Płochocina, w projektowaniu unowocześnionych pojazdów WUKO uczestniczył Instytut Pojazdów, Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn z Politechniki Łódzkiej. Konstruktorom zależało na kilku najważniejszych punktach, które charakteryzują pojazdy kombinowane:- większej pojemności zbiornika i jego zmiennemu podziałowi, by w czasie pracy zwiększała się objętość komory osady w miarę ubywania wody,
- zastosowaniu kompresorów o większej wydajności i mocy,
- zastosowaniu długiego węża ssącego układanego na stelażu na górze zbiornika,
- możliwości usuwania osadu przesuwanym pneumatycznie tłokiem,
- zmniejszeniu zużycia wody w procesie mycia kanałów dzięki obiegowi zamkniętemu nieczystości z systemem filtracji,
- zautomatyzowaniu niektórych czynności wykonywanych przez operatora.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana