Czym powinny charakteryzować się sukienki biznesowe?
Sukienka do pracy, czyli czym charakteryzuje się sukienka biznesowa?
Należy podkreślić, że dress code w pracy zależy od branży. Inaczej ubierze się pracownica kancelarii, a co innego założy na siebie kobieta pracująca w agencji reklamowej. Jednak niezależnie od miejsca pracy ważne jest to, by ubiór biznesowy wyrażał kompetencje, zdecydowanie oraz to, że praca jest dla tej osoby ważna, dlatego doskonale wie, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie. Sukienka do pracy powinna wpisywać się w dress code:- formalny – sukienka jest najczęściej czarno-biała i towarzyszy jej dobrze dobrana, uniwersalna marynarka – najczęściej w kancelariach, instytucjach finansowych itp.,
- biznesowy – sukienka o klasycznym kolorze i fasonie, której może towarzyszyć np. kardigan – najczęściej w środowiskach akademickich, korporacjach itp.,
- swobodny – sukienka o dowolnym fasonie, jednak mieszcząca się w standardach „klasycznych” i mająca kolor inny niż formalny, ale nie krzykliwy (może mieć wzory) – najczęściej w korporacjach, bez oficjalnych spotkań,
- swobodny-kreatywny – sukienka o dowolnym fasonie, jednak nieodkrywająca ramion, pleców oraz górnych partii ud, jak np. przy sukience mini; może mieć krzykliwe kolory i wzory – najczęściej w mediach, agencjach kreatywnych itp.
Sukienki biznesowe – jaki materiał wybrać?
Aby sukienka biznesowa była odpowiednia, ważny jest nie tylko jej fason i kolor, ale również materiał, z jakiego została wykonana. Sukienki do pracy najczęściej szyte są z dobrej jakości bawełny, wiskozy lub poliestru. Istotnym jest, aby materiał był nieprześwitujący oraz przyjemny w dotyku. Wtedy kobieta ma pewność, że podczas spotkania biznesowego czy konferencji będzie czuła się komfortowo – podkreśla specjalista marki Metafora z Krakowa.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana