Artykuł sponsorowany

Jak często wykonywać kontrolne badanie wzroku?

Jak często wykonywać kontrolne badanie wzroku?

Dbanie o wzrok powinno być obowiązkowym elementem troski o swoje zdrowie. Powinno się je wykonywać regularnie tak jak kontrole stomatologiczne czy badania krwi. Dzięki temu szybko można wychwycić wszelkie zmiany w widzeniu i ewentualne schorzenia. Osoby, które noszą okulary lub soczewki, podczas regularnych kontroli będą miały okazję sprawdzić, czy ich wada się nie pogłębia. Zobacz, jak często należy wykonywać takie badanie.

Badanie wzroku u dzieci

Badanie okulistyczne dzieci wykonuje się po raz pierwszy wtedy, gdy jest to potrzebne. Może się więc zdarzyć tak, że już u noworodka będzie konieczność sprawdzenia narządu wzroku. Na późniejszym etapie rozwoju rodzice zgłaszają się często z objawami takimi jak uciekające oko, czyli zez albo problemami z prawidłowym rozwojem, np. neurologicznym. Jeśli jednak takie objawy nie występują, pierwsza wizyta u okulisty powinna odbyć się, gdy maluch skończy 3 lata. Podczas wizyty okulista sprawdzi, czy rozwój oczu dziecka przebiega prawidłowo i czy nie występują objawy chorób lub dysfunkcji. Jeśli okaże się, że wszystko jest w porządku, należy umawiać się na wizytę kontrolną raz w roku. Nie warto tego zaniedbywać, ponieważ tak małe dzieci nie są w stanie powiedzieć, że coś jest z ich wzrokiem nie tak.

Wizyty kontrolne osób dorosłych

Najczęściej na wizytę u okulisty umawiają się osoby, które zaczęły mieć problemy z ostrym widzeniem, odczuwają pieczenie oczu czy mają inne problemy ze wzrokiem. Nie warto jednak czekać z konsultacją do momentu, w którym ze wzrokiem zaczyna się coś „dziać”, ponieważ może okazać się, że problem jest zaawansowany. Jak często zatem się badać? Optymalne jest umówienie wizyty raz w roku, a osoby młode, które nie pracują przed ekranem, mogą spotykać się z okulistą nawet rzadziej, tj. raz na dwa lata. Obecnie jednak większość osób korzysta z telefonu, komputera czy tabletu na tyle często, że warto jednak badać się częściej. Dzięki takiej wizycie dowiesz się, czy Twój wzrok się nie pogarsza i nie musisz nosić okularów korekcyjnych. Dodatkowo okulista sprawdzi, czy nie pojawiają się jakieś niepokojące objawy ze strony tego narządu. Na wizytę możesz umówić się w salonie optycznym (np. u Optyka Do zobaczenia w Warszawie), co znacznie ułatwia sprawę!

Regularna kontrola to także sposób na profilaktykę chorób oczu, takich jak jaskra czy zaćma. Szczególnie powinny pamiętać o systematycznych badaniach wzroku osoby po 40. roku życia oraz te, które spędzają długie godziny przed komputerem, np. w pracy. Okulista może nie tylko zbadać wzrok, ale i przepisać krople łagodzące zmęczenie oczu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.