Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę przy wyborze głośników do samochodu?

Na co zwracać uwagę przy wyborze głośników do samochodu?
Nowoczesne samochody posiadają wiele przydatnych udogodnień. Wśród nich są zestawy car audio, czyli odpowiednie nagłośnienie. Krystaliczna jakość dźwięku, niezawodność i adekwatna cena – takie cechy głośników są poszukiwane przez wszystkich kierowców, którzy chcą zainstalować sobie sprzęt grający w aucie. Na co jeszcze zwracać uwagę, wybierając głośniki do samochodu? O tym przeczytasz w poniższym artykule.

Zajrzyj do instrukcji obsługi samochodu

Na początku należy zlokalizować miejsca, które producent samochodu przeznaczył na montaż głośników. Głośniki niskotonowe i szerokopasmowe znajdują się zazwyczaj w dolnych partiach drzwi przednich i tylnych, natomiast głośniki wysokotonowe (mniejsze) są umiejscowione w okolicach lusterek bocznych lub w górnej części deski rozdzielczej. Wszelkie informacje na temat rozmieszczenia i wielkości głośników są podane w instrukcji obsługi samochodu, ale można je również znaleźć w katalogach producentów danego systemu nagłośnienia.

Wybierz zestaw odpowiedni do oczekiwań

Jeżeli chodzi o rozmiar i kształt głośników do samochodu, są one bardzo różne – zazwyczaj elementy nagłośnienia są okrągłe lub owalne. Warto zwrócić uwagę na ich budowę. Trochę przestarzałe i najprostsze są głośniki dwustożkowe, ale bardziej godne polecenia są głośniki o budowie koaksjalnej, które składają się z dużego głośnika niskotonowego, posiadającego w centrum elementy średnio- i niskotonowe. Bardziej wyrafinowani słuchacze muzyki mogą postawić na zestaw, na który składają się: oddzielne elementy nisko- i wysokotonowe i zwrotnica, która dba o rozdzielenie dźwięków o różnej częstotliwości na poszczególne głośniki. Taki zestaw można uzupełnić o głośnik basowy, który umieszcza się pod fotelem kierowcy bądź zabudowuje w drewnianej skrzyni, w przestrzeni bagażowej. Wszystkie elementy nagłośnienia do samochodu dostępne są w ofercie firmy Stopol Group.

Nie przepłacaj

Wybór odpowiednich głośników do samochodu jest oczywiście uzależniony także od wielkości budżetu przeznaczonego na muzyczny sprzęt. Warto jednak pokusić o inwestycję w markowe głośniki. Lepszym pomysłem będzie zakup zestawu odseparowanego tylko od przedniej części samochodu niż kupno czterech w miarę tanich, współosiowych głośników. Głośniki dobrej klasy nie powinny kosztować więcej niż 300 zł – za tą cenę można otrzymać sprzęt, którego jakość dźwięku będzie bardzo dobra. Wydawanie większych pieniędzy na zestaw z wysokiej półki mija się często z celem, jeżeli nie dojdzie do tego wymiana fabrycznych przewodów na lepsze czy wygłuszenie wnętrza auta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.