Na co zwracać uwagę, wybierając ośrodek dla niesłyszących
Kadra w dobrym ośrodku dla niesłyszących
O tym, co w przeważającej mierze decyduje o jakości ośrodka dla niesłyszących, jest kadra, która go tworzy. W jej skład powinni wchodzić:- nauczyciele z przygotowaniem surdopedagogicznym,
- psychologowie,
- pedagodzy,
- logopedzi,
- instruktorzy prowadzący kursy wykraczające poza program edukacji (np. kursy prawa jazdy, ale też warsztaty, w ramach których podopieczni mogą się rozwijać po zajęciach).
Zaplecze edukacyjne i pedagogiczne w dobrym ośrodku dla niesłyszących
Naturalnie, aby ośrodek dla niesłyszących mógł realizować swoje cele edukacyjne i wychowawcze, wymaga odpowiedniego zaplecza. W przypadku Instytutu Głuchoniemych im. Jakuba Falkowskiego są to:- Pracownie: językowe, języków przyrodniczych oraz humanistycznych wyposażone w tablice interaktywne.
- W pełni wyposażona pracownia gastronomiczna, w której kształcą się przyszli kucharze,
- Doskonale zaopatrzona biblioteka, która służy nie tylko uczniom, ale też stale podnoszącym swoje kwalifikacje nauczycielom i wychowawcom,
- Pracownia komputerowa,
- Nowoczesna e-pracownia przygotowana z myślą o potrzebach osób niepełnosprawnych – to jedno z siedmiu takich miejsc w Warszawie.
- Aula z profesjonalną sceną, oświetleniem i nagłośnieniem scenicznym. To miejsce nie tylko nauki i rozrywki na najwyższym poziomie, ale przede wszystkim przestrzeń idealna do organizacji konferencji i spotkań poświęconych osobom niesłyszącym. Dzięki temu osoby zajmujące się zawodowo i naukowo surdopedagogiką mogą wymieniać doświadczenia oraz dzielić się najnowszymi osiągnięciami w tej dziedzinie.
- Sala gimnastyczna i siłownia – aby obok wiedzy zdobywać także sprawność.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana