Artykuł sponsorowany

Najskuteczniejsze formy reklamy miejskiej

Najskuteczniejsze formy reklamy miejskiej
Reklama miejska, zwana też outdoorową (albo fachowo OOH, od angielskich słów „Out Of Home”, czyli „poza domem”) to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorcy. O ile bowiem odbiorca ten może teoretycznie nie oglądać telewizji, nie czytać prasy czy zablokować wyświetlanie reklam w Internecie – o tyle musiałby nie wychodzić z domu, aby nie natknąć się na taką lub inną formę reklamy miejskiej. Które zaś jej warianty okazują się najbardziej efektywne?

Billboardy

Do najpopularniejszych rozwiązań w tej dziedzinie należą billboardy, czyli wielkoformatowe plakaty umieszczane w dobrze widocznych miejscach takich jak np. fasady budynków. Ich rosnąca liczba stwarza niestety zagrożenie, że nasza reklama zginie w zalewie wielu innych. Jeśli jednak ciekawy pomysł odpowiednio wsparty zostanie realizacją w warstwie graficznej, to dzięki billboardom wciąż jeszcze mamy szansę zwrócić na przekaz uwagę stosunkowo najliczniejszej grupy odbiorców.

Reklama na nieruchomościach

Z uwagi na swe wymiary dużym powodzeniem cieszą się także reklamy na budynkach. Wiele z nich przykrywa i zabezpiecza nieestetyczne rusztowania rozstawiane w związku z remontem elewacji, dlatego też powierzchnie tego typu chętnie są udostępniane w celach komercyjnych przez zarządców nieruchomości. Taka reklama jest doskonale widoczna z daleka, zarówno przez pieszych, jak i zmotoryzowanych czy osoby podróżujące komunikacją publiczną.

Reklama  na samochodzie

Podobny efekt osiągnąć można, umieszczając treści reklamowe na pojazdach, choć tutaj kluczową rolę odgrywa nie rozmiar grafiki, ale mobilność takiej formy promocji. Rozwiązanie to ma też istotną przewagę w postaci znacznie niższych kosztów, które muszą zostać poniesione z tytułu oklejenia własnego czy też firmowego samochodu. W usłudze takiej specjalizuje się chociażby wrocławska agencja reklamowa GKR-Group.

Środki transportu zbiorowego

Umieszczenie reklamy na tramwaju czy autobusie jest nieco droższą opcją, może się jednak okazać o tyle skuteczniejsze, że tego typu pojazdy krążą po mieście, docierając w znacznie większą liczbę miejsc niż samochód, którym sami dysponujemy. Stosunkowo nową formą reklamy miejskiej są też nośniki umieszczane wewnątrz takich pojazdów – zwłaszcza ekrany LCD, na których pasażerowie chętnie zawieszają oko, chcąc uniknąć kontaktu wzrokowego z innymi czy też po prostu nudząc się w drodze. Trzeba jednak pamiętać, że stanowią oni specyficzną, dość ograniczoną grupę odbiorców.

Nowoczesne i nietypowe

Ekrany LCD coraz częściej zresztą spotkać można tam, gdzie wciąż jeszcze całkiem nieźle odnajdują się citylighty, czyli plakaty umieszczane w podświetlanych gablotach. Dworce, galerie handlowe, a nawet restauracje czy salony fryzjerskie, w których stosuje się te właśnie formy reklamy miejskiej, to przestrzenie, w których przebywają również ściśle określeni odbiorcy. Precyzyjne dostosowanie do nich przekazu pozwala często uzyskać równie dobre efekty co reklama docierająca do szerszej grupy ludzi, ale gorzej sprofilowana.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.