Najskuteczniejsze formy reklamy miejskiej
Billboardy
Do najpopularniejszych rozwiązań w tej dziedzinie należą billboardy, czyli wielkoformatowe plakaty umieszczane w dobrze widocznych miejscach takich jak np. fasady budynków. Ich rosnąca liczba stwarza niestety zagrożenie, że nasza reklama zginie w zalewie wielu innych. Jeśli jednak ciekawy pomysł odpowiednio wsparty zostanie realizacją w warstwie graficznej, to dzięki billboardom wciąż jeszcze mamy szansę zwrócić na przekaz uwagę stosunkowo najliczniejszej grupy odbiorców.Reklama na nieruchomościach
Z uwagi na swe wymiary dużym powodzeniem cieszą się także reklamy na budynkach. Wiele z nich przykrywa i zabezpiecza nieestetyczne rusztowania rozstawiane w związku z remontem elewacji, dlatego też powierzchnie tego typu chętnie są udostępniane w celach komercyjnych przez zarządców nieruchomości. Taka reklama jest doskonale widoczna z daleka, zarówno przez pieszych, jak i zmotoryzowanych czy osoby podróżujące komunikacją publiczną.Reklama na samochodzie
Podobny efekt osiągnąć można, umieszczając treści reklamowe na pojazdach, choć tutaj kluczową rolę odgrywa nie rozmiar grafiki, ale mobilność takiej formy promocji. Rozwiązanie to ma też istotną przewagę w postaci znacznie niższych kosztów, które muszą zostać poniesione z tytułu oklejenia własnego czy też firmowego samochodu. W usłudze takiej specjalizuje się chociażby wrocławska agencja reklamowa GKR-Group.Środki transportu zbiorowego
Umieszczenie reklamy na tramwaju czy autobusie jest nieco droższą opcją, może się jednak okazać o tyle skuteczniejsze, że tego typu pojazdy krążą po mieście, docierając w znacznie większą liczbę miejsc niż samochód, którym sami dysponujemy. Stosunkowo nową formą reklamy miejskiej są też nośniki umieszczane wewnątrz takich pojazdów – zwłaszcza ekrany LCD, na których pasażerowie chętnie zawieszają oko, chcąc uniknąć kontaktu wzrokowego z innymi czy też po prostu nudząc się w drodze. Trzeba jednak pamiętać, że stanowią oni specyficzną, dość ograniczoną grupę odbiorców.Nowoczesne i nietypowe
Ekrany LCD coraz częściej zresztą spotkać można tam, gdzie wciąż jeszcze całkiem nieźle odnajdują się citylighty, czyli plakaty umieszczane w podświetlanych gablotach. Dworce, galerie handlowe, a nawet restauracje czy salony fryzjerskie, w których stosuje się te właśnie formy reklamy miejskiej, to przestrzenie, w których przebywają również ściśle określeni odbiorcy. Precyzyjne dostosowanie do nich przekazu pozwala często uzyskać równie dobre efekty co reklama docierająca do szerszej grupy ludzi, ale gorzej sprofilowana.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana