Artykuł sponsorowany

Kiedy warto wezwać pomoc drogową?

Kiedy warto wezwać pomoc drogową?

Pomoc drogowa to coś, czego wolałby uniknąć każdy kierowa. Zdarzają się jednak takie sytuacje, kiedy należy zdecydować się na jej wezwanie. Nieoczekiwana stłuczka będąca wynikiem zmęczenia za kierownicą, nagła usterka samochodu, czy nawet brak paliwa nie są jednak problemem, kiedy można wezwać lawetę zawsze, kiedy jesteś w trasie – nie tylko w Polsce, ale również za granicą.

Na jakie usługi można liczyć w związku z pomocą drogową?

Spora część kierowców, przekonana jest o tym, że wezwanie pomocy drogowej zawsze kończy się holowaniem pojazdu przez samochód lawetę. Oczywiście jest to prawda, jednak informacja ta nie jest pełna. Warto pamiętać, że usługi, jakie świadczy pomoc drogowa to znacznie szerszy zakres.

Bardzo często okazuje się, że możliwe jest dokonanie drobnej naprawy na miejscu. Co więcej, czynność wcale nie musi być związana bezpośrednio z usterką. W związku z tym można wyróżnić kilka podstawowych usług z zakresu firm działających w tej branży:

  • dokonywanie drobnych napraw na drodze,
  • transport pojazdu do wskazanego miejsca,
  • dowóz paliwa do samochodu,
  • wymiana kół,
  • odpalenie pojazdu (szczególnie często w sytuacji zostawienia samochodu „na światłach” czy zimą przy dużych mrozach i słabym akumulatorze),
  • awaryjne otwieranie samochodu,
  • w sytuacji holowania pojazdu, również podwiezienie klienta we wskazane miejsce.

Holowanie z pomocą fachowca – dlaczego to ważne?

Specjalista z firmy Pomoc Drogowa Bojszczak zauważa: Samodzielne odholowanie samochodu nie zawsze jest możliwe. Konieczne jest bezwzględne stosowanie się do zasad ruchu drogowego. Wiele osób zapomina, że hak przeznaczony do podpięcia przyczepy nie może być wykorzystywany do ciągnięcia innego pojazdu. Ponadto zabrania się holowania pojazdu przez inny na lince, jeżeli ten nie ma sprawnego układu hamulcowego oraz kierowniczego.

Problem może pojawić się również na autostradzie. W takich sytuacjach jedynym rozwiązaniem jest wezwanie pomocy drogowej. Dzięki temu można liczyć na niezbędną pomoc niezależnie od pory dnia, czy miejsca, w którym się utknęło.

Kiedy można wezwać pomoc drogową?

Podstawowym pytaniem, jakie zawsze zadaje sobie kierowca, dotyczy tego, kiedy może skorzystać z usługi autopomocy. Najlepsze firmy świadczące tego typu usługi, dostępne są dla swoich klientów przez dwadzieścia cztery godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Jest to tak zwane pogotowie samochodowe. Dodatkowo wiele przedsiębiorstw dysponuje obecnie rozbudowaną flotą pojazdów. Czy ma to znaczenie dla klienta, któremu zepsuło się auto? Okazuje się, że tak. Dzięki temu można liczyć na profesjonalną pomoc nie tylko na terenie kraju, ale często również w sąsiadujących z Polską krajach Unii Europejskiej. Jeżeli więc zdarzyła się usterka podczas weekendowego wyjazdu z rodziną – nie należy panikować, ale wezwać pomoc drogową, która rozwiąże problem i pomoże wrócić do kraju – szybko i sprawnie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.