• Superkobieta jest taka jak Ty

    Niezależnie od tego, czy stawiasz na karierę czy właśnie założyłaś rodzinę, czy Twoją pasją są podróże czy może interesujesz się modą, szukasz urodowych porad lub też pragniesz przede wszystkim dbać o zdrowie – na portalu SuperKobiety z pewnością znajdziesz to, co Cię zainteresuje i zainspiruje. Wiemy, co jest dla Ciebie ważne, czego pragniesz, i co pomoże Ci zdobywać świat.

  • Jesteśmy blisko kobiet

    Kobiety dziś to superkobiety! Mają wiele twarzy, łączą dziesiątki obowiązków i nigdy nie zostają w tyle. Zawsze idą przed siebie. Niezależne i silne bizneswoman, a jednocześnie ciepłe i wrażliwe matki i żony. Jak to robią? Wiedzą, czego chcą, i gdzie mogą szukać pomocy i ciekawych porad. Portal SuperKobiety powstał właśnie z myślą o nich. Łącząc różnorodną tematykę, jest blisko nich w każdej sytuacji.

Jak uniknąć efektu jo-jo?

Efekt jo-jo

Zjawisko cyklicznej utraty kilogramów i następującego po nim okresu tycia nazywa się efektem jo – jo. Dotyka on przede wszystkim osoby stosujące restrykcyjne diety odchudzające. Po osiągnięciu wagi docelowej, w okresie około pół roku po zakończeniu odchudzania, przybierają o 10%, albo nawet większy procent wagi osiągniętej podczas redukcji. W jaki sposób należy się odchudzać, aby rezultaty okazały się trwałe?

Prawidłowe odchudzanie

O zapobiegnięciu wystąpienia efektu jo – jo warto pomyśleć jeszcze przed rozpoczęciem odchudzania i stosować się do wybranych założeń w trakcie całego procesu. Kluczowe jest odpowiednie podejście do jedzenia i aktywności fizycznej.

Specjalista z witryny mlynarski.pl, poświęconej prawidłowemu odżywianiu, mówi: Podczas odchudzania nie powinno się stosować restrykcyjnych głodówek i diet o bardzo niewielkiej podaży kalorii. Efektem zbyt małej energetyczności diety, jest wprowadzenie organizmu w stan gromadzenia energii. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn występowania efektu jo – jo. Warto zatem dostosowywać kaloryczność do masy ciała. Jeśli masa ciała przy danej kaloryczności nie spada, należy obniżyć dzienną kaloryczność pożywienia o około 5 procent – nie więcej, aby nie obniżyć przyjemności jedzenia. Tak postępować należy aż do osiągnięcia optymalnej masy ciała.

Podczas odchudzania nie powinno się również zapominać o regularnej aktywności fizycznej. Brak jakiejkolwiek formy ruchu powoduje, że podczas redukcji traci się nie tylko tłuszcz, ale także mięśnie. Natomiast im większa masa mięśniowa, tym intensywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej. Ponadto, aktywność fizyczna przyspiesza metabolizm i korzystnie wpływa na proces utraty masy ciała.

Po osiągnięciu celu

Moment, w którym uzyskuje się wagę docelową i kończy się odchudzanie jest równie istotny, przy unikaniu efektu jo – jo, co sam proces redukowania masy ciała. Od działań, które się podejmie w dużej mierze zależy, czy utrzymanie osiągniętej sylwetki będzie możliwe.

Jednym z najczęściej popełnianych błędów żywieniowych jest powracanie do poprzedniej wersji odżywania po zdobyciu wymarzonego celu. Nowoukształtowane w czasie odchudzania nawyki i upodobania żywieniowe powinny być utrzymywane już na stałe bądź kreowane na lepsze, gdy tylko organizm wyśle odpowiednie sygnały.

Aktywność fizyczna zaś jest potrzebna dla organizmu człowieka nie tylko wtedy, kiedy się odchudza, ale przez cały okres życia. Dodatkowo uprawianie sportu, a także regularne spacery pozwalają na zwiększenie wydatku energetycznego organizmu i utrudniają ewentualne wystąpienie efektu jo – jo.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (brak ocen)
Loading...