• Superkobieta jest taka jak Ty

    Niezależnie od tego, czy stawiasz na karierę czy właśnie założyłaś rodzinę, czy Twoją pasją są podróże czy może interesujesz się modą, szukasz urodowych porad lub też pragniesz przede wszystkim dbać o zdrowie – na portalu SuperKobiety z pewnością znajdziesz to, co Cię zainteresuje i zainspiruje. Wiemy, co jest dla Ciebie ważne, czego pragniesz, i co pomoże Ci zdobywać świat.

  • Jesteśmy blisko kobiet

    Kobiety dziś to superkobiety! Mają wiele twarzy, łączą dziesiątki obowiązków i nigdy nie zostają w tyle. Zawsze idą przed siebie. Niezależne i silne bizneswoman, a jednocześnie ciepłe i wrażliwe matki i żony. Jak to robią? Wiedzą, czego chcą, i gdzie mogą szukać pomocy i ciekawych porad. Portal SuperKobiety powstał właśnie z myślą o nich. Łącząc różnorodną tematykę, jest blisko nich w każdej sytuacji.

Dlaczego regularne jedzenie jest ważne?

Zdrowe odżywianie

Dietetycy zgodnie podkreślają, że regularne spożywanie bogatych w wartości odżywcze posiłków, jest niezwykle ważne. Argumentują, że ma to ogromny wpływ na szybkość pracy naszego metabolizmu, jak również wpływa na zagwarantowanie odpowiednio wysokiego poziomu odporności. W artykule sprawdzamy, co jeszcze przemawia za regularnym jedzeniem?

Klucz do zgrabnej sylwetki

Przyzwyczajenie organizmu do tego, że regularnie zostaje zasilony jedzeniem, tj. o zbliżonych porach, i w podobnych odstępach czasu, sprawia, że naturalne mechanizmy obronne przed głodem się wyłączają. To z kolei sprawia, że nasze ciało nie ma obawy o niedosyt, nie gromadzi zapasów energii w postaci tkanki tłuszczowej, a sam metabolizm pracuje na optymalnym poziomie.

Zapytaliśmy jednego z ekspertów w zakresie doradztwa żywieniowego o sekret zdrowego ciała? Powiedział nam, że regularne posiłki nie tylko pozwalają nam na zachowanie figury, ale przede wszystkim znacznie obniżają ryzyko zapadnięcia na jakieś choroby cywilizacyjne, w szczególności cukrzycę czy choroby wieńcowe. Kapitalna większość schorzeń, na jakie cierpi nasze społeczeństwo, to choroby dietozależne. Duża ilość węglowodanów i niezdrowych cukrów (słodycze, napoje słodzone etc.) wpływa na to, że nasz organizm miotany jest przez duże zawahania poziomu insuliny, co ma duży wpływ na równowagę gospodarki hormonalnej w naszym ciele. Regularne jedzenie niweluje potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego i pozwala nam na dostarczanie do organizmu odpowiedniej ilości wartości odżywczych w najlepszym dla niego czasie.

Wiele osób, które jedzą nieregularnie albo podejmują krótkotrwałe głodówki, są w stanie w krótkim czasie bardzo mocno wpłynąć na masę swojego ciała. Niestety efekt ten z reguły jest krótkotrwały. W byciu zdrowym nie chodzi o to, aby hartować ciało do granic możliwości tylko dlatego, że chcemy dobrze wyglądać przez dwa tygodnie w roku na urlopie. Zdrowie to przede wszystkim wyrobienie w sobie właściwych nawyków żywieniowych – jedzenie w regularnych odstępach czasu jest jednym z nich.

Jak zaplanować odstępy między posiłkami?

Z uwagi na fakt, iż wysoki poziom insuliny utrzymuje się do około 4 godzin po posiłku, najlepiej spożywać posiłki co minimum 4 godziny. Są osoby, które będą chciały spożywać więcej, a inne mniej posiłków w ciągu dnia. Jest to też zależne od tego ile węglowodanów, tłuszczów i białek jest w danym posiłku. W zależności od tego oraz naszego trybu życia można przyjąć, że:

·        osoby, które jedzą stosunkowo dużo węglowodanów, i stosunkowo mało tłuszczów powinny zdecydować się na 4-5 posiłków dziennie,

·        osoby, które jedzą dużo tłuszczów, i nie za dużo węglowodanów, powinny zdecydować się na 3 posiłki dziennie.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (brak ocen)
Loading...