Artykuł sponsorowany

Najważniejsze informacje o check-in i check-out

Najważniejsze informacje o check-in i check-out

Każda wizyta w hotelu zaczyna się i kończy w recepcji, gdzie trzeba dopilnować formalności związanych z check-in (zameldowanie) oraz check-out (wymeldowanie). Zazwyczaj rozmowa z recepcjonistą przebiega bardzo sprawnie i nie zajmuje więcej niż kilka minut, lecz mimo wszystko warto dobrze się do niej przygotować. Aby maksymalnie przyspieszyć procedury, należy pamiętać zwłaszcza o zabraniu ze sobą niezbędnych dokumentów.

O czym trzeba pamiętać podczas check-in w hotelu?

Po przekroczeniu progu hotelu klienci muszą udać się do recepcjonisty, który przeprowadzi procedurę meldunkową. O co może zapytać pracownik? Trzeba być gotowym na to, że poprosi o dokument potwierdzający rezerwację, a także dowolny dokument osobisty ze zdjęciem, np. dowód, paszport. Recepcjonista musi mieć pewność, że udostępnia pokój odpowiedniej osobie. Czasami konieczne jest również uzupełnienie dodatkowej ankiety oraz podanie danych karty kredytowej. Ponadto recepcjonista może zapytać o preferencje dotyczące pokoju (np. dla niepalących, na niskim piętrze), zwłaszcza jeśli tego typu szczegóły nie zostały doprecyzowane na etapie składania rezerwacji. Klucz zostaje wydany dopiero po zakończeniu całej procedury.

Z kolei dla klienta check-in to dobra okazja na uzyskanie informacji na temat usług oferowanych przez hotel. Osoby rezerwujące nocleg ze śniadaniem powinny właśnie w tym momencie dowiedzieć się, od której godziny otwarta jest restauracja i w jakiej formie serwowane są posiłki. Poza tym warto zapytać zarówno o zasady korzystania z usług dostępnych na terenie obiektu, jak i o ich ceny.

Jak wymeldować się z hotelu?

Przed wyjazdem z hotelu także trzeba koniecznie odwiedzić recepcję. Check-out, czyli wymeldowanie, zwykle nie trwa długo i przebiega bezproblemowo, lecz procedura ta jest niezbędna przed opuszczeniem obiektu. Gość musi oddać klucz i opłacić rachunek, który składa się z opłaty za pokój i płatności związanych z usługami dodatkowymi, np. minibarem, wizytami w SPA. Podczas check-out klienci, którzy mają takie życzenie, mogą też odebrać fakturę.

Pracownik Amber Hotelu z Gdańska podpowiada: Goście przygotowujący się do check-out powinni sprawdzić, czy na pewno spakowali wszystkie swoje rzeczy. Ważne jest również upewnienie się, o której godzinie kończy się doba hotelowa. Godziny wymeldowania mogą się różnić między obiektami.

Zazwyczaj wymeldować można się do wczesnych godzin popołudniowych (ok. 12:00–14:00). Niektóre hotele oferują opcję darmowego późnego wymeldowania, jednak w większości przypadków za taką usługę trzeba dodatkowo zapłacić.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.