Najważniejsze informacje o check-in i check-out

Goście przy recepcji hotelowej

Każda wizyta w hotelu zaczyna się i kończy w recepcji, gdzie trzeba dopilnować formalności związanych z check-in (zameldowanie) oraz check-out (wymeldowanie). Zazwyczaj rozmowa z recepcjonistą przebiega bardzo sprawnie i nie zajmuje więcej niż kilka minut, lecz mimo wszystko warto dobrze się do niej przygotować. Aby maksymalnie przyspieszyć procedury, należy pamiętać zwłaszcza o zabraniu ze sobą niezbędnych dokumentów.

O czym trzeba pamiętać podczas check-in w hotelu?

Po przekroczeniu progu hotelu klienci muszą udać się do recepcjonisty, który przeprowadzi procedurę meldunkową. O co może zapytać pracownik? Trzeba być gotowym na to, że poprosi o dokument potwierdzający rezerwację, a także dowolny dokument osobisty ze zdjęciem, np. dowód, paszport. Recepcjonista musi mieć pewność, że udostępnia pokój odpowiedniej osobie. Czasami konieczne jest również uzupełnienie dodatkowej ankiety oraz podanie danych karty kredytowej. Ponadto recepcjonista może zapytać o preferencje dotyczące pokoju (np. dla niepalących, na niskim piętrze), zwłaszcza jeśli tego typu szczegóły nie zostały doprecyzowane na etapie składania rezerwacji. Klucz zostaje wydany dopiero po zakończeniu całej procedury.

Z kolei dla klienta check-in to dobra okazja na uzyskanie informacji na temat usług oferowanych przez hotel. Osoby rezerwujące nocleg ze śniadaniem powinny właśnie w tym momencie dowiedzieć się, od której godziny otwarta jest restauracja i w jakiej formie serwowane są posiłki. Poza tym warto zapytać zarówno o zasady korzystania z usług dostępnych na terenie obiektu, jak i o ich ceny.

Jak wymeldować się z hotelu?

Przed wyjazdem z hotelu także trzeba koniecznie odwiedzić recepcję. Check-out, czyli wymeldowanie, zwykle nie trwa długo i przebiega bezproblemowo, lecz procedura ta jest niezbędna przed opuszczeniem obiektu. Gość musi oddać klucz i opłacić rachunek, który składa się z opłaty za pokój i płatności związanych z usługami dodatkowymi, np. minibarem, wizytami w SPA. Podczas check-out klienci, którzy mają takie życzenie, mogą też odebrać fakturę.

Pracownik Amber Hotelu z Gdańska podpowiada: Goście przygotowujący się do check-out powinni sprawdzić, czy na pewno spakowali wszystkie swoje rzeczy. Ważne jest również upewnienie się, o której godzinie kończy się doba hotelowa. Godziny wymeldowania mogą się różnić między obiektami.

Zazwyczaj wymeldować można się do wczesnych godzin popołudniowych (ok. 12:00–14:00). Niektóre hotele oferują opcję darmowego późnego wymeldowania, jednak w większości przypadków za taką usługę trzeba dodatkowo zapłacić.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (brak ocen)
Loading...