• Superkobieta jest taka jak Ty

    Niezależnie od tego, czy stawiasz na karierę czy właśnie założyłaś rodzinę, czy Twoją pasją są podróże czy może interesujesz się modą, szukasz urodowych porad lub też pragniesz przede wszystkim dbać o zdrowie – na portalu SuperKobiety z pewnością znajdziesz to, co Cię zainteresuje i zainspiruje. Wiemy, co jest dla Ciebie ważne, czego pragniesz, i co pomoże Ci zdobywać świat.

  • Jesteśmy blisko kobiet

    Kobiety dziś to superkobiety! Mają wiele twarzy, łączą dziesiątki obowiązków i nigdy nie zostają w tyle. Zawsze idą przed siebie. Niezależne i silne bizneswoman, a jednocześnie ciepłe i wrażliwe matki i żony. Jak to robią? Wiedzą, czego chcą, i gdzie mogą szukać pomocy i ciekawych porad. Portal SuperKobiety powstał właśnie z myślą o nich. Łącząc różnorodną tematykę, jest blisko nich w każdej sytuacji.

Dieta zupowa — fakty i mity

Zdrowe zupy

Zupy są jednymi z najzdrowszych potraw. Dzięki swojemu składowi charakteryzują się zawartością dużej ilości składników odżywczych. Dostarczają energii i sprzyjają utrzymaniu idealnej sylwetki. Wielu dietetyków poleca dietę opartą właśnie o zupy. Dzięki różnorodności dań, które oferują obecnie producenci, dieta ta nie wymaga większych wyrzeczeń. Czy dieta zupowa działa? O tym poniżej.

Zasady stosowania diety zupowej

Nie od dziś wiadomo, że jedzenie zup wspomaga utrzymanie dobrego stanu zdrowia i sylwetki. Daniem tym można zastępować inne posiłki bez szkody dla zdrowia. Zupy są lekkostrawne, pożywne i dobrze nawadniają organizm. Dlatego też dieta zupowa zyskuje coraz więcej sympatyków.

Aby posiłek stał się pożywniejszy, do zupy oprócz warzyw należy dodać mieszankę ziół, chude mięso lub rybę. Dodatki te sprawią, że posiłek będzie zbilansowany i dostarczy organizmowi wiele składników odżywczych. Osoby stosujące dietę zupową wybierają jedną z dwóch opcji. Pierwsza z nich, opierająca się wyłącznie o dania płynne dostarcza organizmowi około 900 kcal w 5 lub 6 posiłkach. Jest to połowa dziennego zapotrzebowania organizmu. Druga opcja — wzbogacona o inne dania — opiera się na jedzeniu zupy jako jednego z 5 lub 6 posiłków w ciągu dnia. Zarówno jeden, jak i drugi sposób może być stosowany w dowolnym odcinku czasowym. Każdą tradycyjną zupę można wzbogacać o dodatkowe składniki, które podkreślą jej smak i dostarczą dodatkową porcję witamin.

Mity na temat diety zupowej

Największym mitem dotyczącym diety zupowej jest to, że sprawi ona natychmiastowy spadek kilogramów. Podobnie jak inne diety, powinna ona przebiegać zgodnie z pewnymi zasadami. Przede wszystkim — bez pośpiechu. Jeśli już zdecydujesz się na zastosowanie tego sposobu odchudzania, dania nie mogą opierać się wyłącznie o warzywa. Organizm potrzebuje zbilansowanych posiłków, które dostarczą mu energii. W przeciwnym razie dietą zupową można sobie zaszkodzić.

Kolejne mity na temat diety zupowej to stwierdzenia:

  • wszystkie zupy są niskokaloryczne,
  • nie można gotować zup na wodzie z kranu,
  • dieta zupowa powoduje szybki spadek wagi.

– Zupy dostarczają kalorii w różnych ilościach. Zawartość składników odżywczych w daniu zależy przede wszystkim od jego składu. Aby dieta zupowa przebiegała poprawnie i przynosiła zamierzone efekty, dania należy wzbogacać o mięso, ryby i zioła — doradza przedstawiciel firmy Kuchnia Magnata.

Woda z kranu do gotowania zupy ma wielu przeciwników. Uważa się, że jest ona niezdrowa i psuje smak potraw. Owszem, woda z chlorem może nieco zmieniać smak zupy, dlatego poleca się jej wcześniejsze filtrowanie. Poza tą wadą, do gotowania zupy na wodzie z kranu nie ma większych przeciwwskazań.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (brak ocen)
Loading...