Artykuł sponsorowany

Damskie obuwie ze skóry naturalnej – fakty i mity

Damskie obuwie ze skóry naturalnej – fakty i mity

Dobrze dopasowane buty to podstawa. Idealnie, jeśli są wygodne, praktyczne i trwałe. Wiele klientek decyduje się na wybór obuwia skórzanego, które słynie ze swoich doskonałych właściwości użytkowych. Ale czy rzeczywiście warto je kupować? Czy to prawda, że takie produkty są mało ekologiczne lub wywołują odciski? Mierzymy się z mitami na temat damskich butów skórzanych.

FAKT: Skóra naturalna może się „rozchodzić”

Na pewno wielu paniom nie jest obcy problem obcierających butów. Obuwie skórzane ma to do siebie, że jest niezwykle miękkie i elastyczne, a przez to perfekcyjnie dopasowuje się do kształtu stopy. Dzięki temu prawdopodobieństwo wystąpienia obtarć i odcisków jest dużo mniejsze niż w przypadku butów z materiału syntetycznego.

Ta właściwość ma jeszcze jedną mocną stronę – otóż w przypadku kupienia zbyt małego rozmiaru jest szansa, że but się „rozchodzi” i na przykład już po jednym sezonie będzie pasował jak ulał.

MIT: Skóra naturalna sprawia, że stopy się pocą

To absolutny mit! Obuwie skórzane zapewnia naturalną wentylację, bo umożliwia prawidłową cyrkulację powietrza. Jest to materiał najbardziej naturalny dla ludzkiej skóry, dlatego stopa traktuje go w sposób neutralny i nie jest produkowana nadmierna wilgoć.

Dzięki temu można zachować właściwą higienę stóp i unika się nieprzyjemnego zapachu, zwłaszcza latem. Poza tym stopy nie są w ten sposób narażone na działanie drobnoustrojów, co jest niebagatelnym, zdrowotnym argumentem za obuwiem damskim skórzanym.

Nawet po wielogodzinnym użytkowaniu w warunkach wysokiej temperatury wewnątrz lub na zewnątrz będziesz miała poczucie świeżości. A po całym dniu noszenia możesz bez obaw i bez wstydu ściągnąć buty nawet podczas wizyty.

FAKT: Damskie obuwie ze skóry naturalnej jest trwałe

Naturalna skóra, używana do produkcji butów jest bardzo trwała. Odpowiednio pielęgnowane obuwie skórzane damskie może służyć nawet przez wiele lat – w przeciwieństwie do butów wykonanych z materiałów syntetycznych, które mają o wiele gorszą żywotność i brzydko się starzeją.

MIT: Skóra naturalna jest mniej przyjazna środowisku niż skóra ekologiczna

Skóra ekologiczna tylko z nazwy jest „eko”. Tak naprawdę jest to przecież materiał syntetyczny, na przykład poliester, który w przyrodzie potrafi rozkładać się nawet kilkaset lat. Jeśli dodać do tego krótką żywotność takiego materiału, to trudno mówić o ekologiczności.

Natomiast skóra naturalna jest trwalsza, a poza tym jest często pozyskiwana jako element uboczny produkcji mięsa. Nie trzeba więc, tak jak na przykład w przypadku futer, hodować zwierząt wyłącznie w celu wyprodukowania butów – tłumaczy przedstawiciel polskiego producenta obuwia skórzanego Gamis.

Tak naprawdę najbardziej przyjaznym środowisku rozwiązaniem jest wybór tzw. skóry wegańskiej, wykonanej z biokompostowalnych materiałów pochodzenia naturalnego (np. ze skórki ananasa), ale w praktyce trudno kupić takie buty, a rynek tych produktów jest na tyle mało rozwinięty, że trudno znaleźć dla siebie odpowiedni model.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.