Różnice pomiędzy olejem słonecznikowym i rzepakowym. Do jakich potraw wybierać te tłuszcze?  

Olej do sałatki

Tłuszcze roślinne to niezbędne składniki w diecie każdego człowieka. Są one cennym źródłem substancji potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Warto jednak wiedzieć, czym charakteryzują się najpopularniejsze oleje – rzepakowy oraz słonecznikowy i do czego można ich bezpiecznie używać. Sprawdźmy, jakie cechy i zastosowanie w kuchni mają oleje słonecznikowe i rzepakowe.

Czym charakteryzuje się olej rzepakowy i jak go używać?

Olej rzepakowy jest jednym z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych olejów do przygotowywania potraw. Stanowi on źródło kwasu oleinowego i nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. W porównaniu do innych tłuszczów ma on najodpowiedniejszy stosunek kwasów omega, dlatego też powinien być nieodłącznym elementem diety każdego człowieka.

Olej rzepakowy dostępny w ofercie producenta olejów roślinnych Erjox jest również bogaty w fitosterole przyczyniające się do utrzymania odpowiedniego poziomu cholesterolu. Poza tym przeciwdziała on chorobom układu krążenia, a także pozytywnie oddziałuje na przemianę materii.

Rafinowany olej rzepakowy ma bardzo wysoką temperaturę dymienia, w związku z czym wykorzystywany jest do pieczenia, gotowania oraz smażenia zarówno płytkiego, jak i głębokiego. Oprócz tego z powodzeniem zastępuje masło lub margarynę w wypiekach. Z racji tego, że jest neutralny w smaku, bardzo często stanowi dodatek do sałatek i sosów.

Olej słonecznikowy – co zawiera i jak go stosować?

Rafinowany olej słonecznikowy jest najlepszym źródłem fitosteroli, czyli antyoksydantów zapobiegających miażdżycy, zwalczających stany zapalane oraz przyczyniających się do opóźnienia procesów starzenia. Na tle innych tłuszczów roślinnych wyróżnia się najwyższą zawartością witaminy E, czyli silnego przeciwutleniacza.

Produkty w firmie Erjox zajmującej się dystrybucją oleju słonecznikowego zostają poddane rafinacji, która pozwala na ich dokładne oczyszczenie. Dzięki niej zyskują one wyższą temperaturę dymienia, co sprawia, że mogą być wykorzystywane do gotowania lub smażenia. Do tego typu czynności sprawdzi się również olej słonecznikowy wysokooleinowy, który jest bardziej odporny na działanie wysokich temperatur. Oznacza to, że podczas smażenia nie wydziela on żadnych szkodliwych substancji dla organizmu.

Warto wspomnieć o tym, że rafinowany tłuszcz słonecznikowy ma także łagodny posmak i jest bezzapachowy, a więc w żaden sposób nie wpływa na smak ani aromat dań, dzięki czemu może być używany na zimno jako dodatek do sałatek, sosów lub innych potraw. 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (brak ocen)
Loading...