Artykuł sponsorowany

ABC sprzątania biur – co warto wiedzieć?

ABC sprzątania biur – co warto wiedzieć?
Chociaż pozornie polegające na tym samym, sprzątanie biur różni się znacznie od porządkowania domowych pomieszczeń. Dlatego warto powierzyć nasz obiekt profesjonalnej ekipie, której pracownicy będą wiedzieli, jak zadbać o czystość powierzchni, będących wizytówką każdej firmy. Nie wiesz, od czego zacząć? Pomoże ci w tym nasz krótki przewodnik. Jak każde sprzątanie, sprzątanie powierzchni biurowych dobrze jest zacząć od planu. Trzeba wiedzieć, jak duża jest powierzchnia, którą będzie należało się zająć, ile jest pomieszczeń, sprzętów oraz jakie czynności trzeba wykonać. To bardzo ważne. Od wyglądu naszego biura zależą bowiem kluczowe decyzje oraz to, czy nasi kontrahenci będą się w nim dobrze czuli.

Wizja lokalna

Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, należy dokładnie przyjrzeć się powierzchni, którą mamy się zająć.
Prace zaczynamy od dokładnego sprawdzenia obiektu – mówi pracownik firmy porządkowej Daress, świadczącej usługi sprzątania różnego rodzaju pomieszczeń na terenie całej Polski – Wtedy jest czas na rozmowę z klientem odnośnie jego oczekiwań i specyficznych potrzeb. Najczęściej wtedy też ustalamy zakres działań oraz ich częstotliwość. Każde ustalenie można zmienić w trakcie, jeśli okaże się, że nie funkcjonuje ono jak powinno.

W dzień czy w nocy         

Sprzątanie biur zaczyna się od zadecydowania, czy ma ono odbywać się w dzień, kiedy biuro funkcjonuje w normalnym trybie, przyjmując klientów oraz gości, czy w nocy, kiedy dostęp do niego mają tylko pracownicy serwisowi. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. To, które będzie dla nas optymalne, zależy od rodzaju świadczonej usługi, ilości pracowników i klientów, sposobu zagospodarowania danej przestrzeni. Możemy być jednak pewni, że w przypadku profesjonalnej ekipy, utrzymywanie przez nią czystości w biurze za dnia nie będzie w jakikolwiek sposób kolidowało z jego działaniem.

Technika

Kiedy już wiadomo, jak duża jest powierzchnia biurowa, jaka jest jej specyfika, czego dokładnie oczekuje klient, jaki będzie zakres zleconych prac, a także harmonogram ich wykonania, pora przejść do wyboru techniki sprzątania powierzchni biurowej. Tutaj kluczowym jest dobór odpowiednich środków chemicznych do mebli, wykładzin i co najważniejsze w biurze, do sprzętu komputerowego. Nie bez znaczenia jest również wybór środka mechanicznego czyli np. mopa, odkurzacza, ścierek, szmatek czy czyścików. Sprzątanie biura składa się z czyszczenia podstawowych elementów, jakimi są wykładziny, biurka, szafki oraz sprzęt komputerowy (w zakres omawianych usług wchodzi również mycie okien), a stosowane techniki mają na celu jak najdokładniejsze wyczyszczenie danej powierzchni w najkrótszym możliwym czasie.

Biuro naszą wizytówką

Warto pamiętać, że biuro jest naszą wizytówką i to jego wygląd odpowiada za pierwsze wrażenie klienta. Zadbajmy zatem, aby było estetyczne i dokładnie wysprzątane.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.