ABC sprzątania biur – co warto wiedzieć?
Wizja lokalna
Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, należy dokładnie przyjrzeć się powierzchni, którą mamy się zająć.Prace zaczynamy od dokładnego sprawdzenia obiektu – mówi pracownik firmy porządkowej Daress, świadczącej usługi sprzątania różnego rodzaju pomieszczeń na terenie całej Polski – Wtedy jest czas na rozmowę z klientem odnośnie jego oczekiwań i specyficznych potrzeb. Najczęściej wtedy też ustalamy zakres działań oraz ich częstotliwość. Każde ustalenie można zmienić w trakcie, jeśli okaże się, że nie funkcjonuje ono jak powinno.
W dzień czy w nocy
Sprzątanie biur zaczyna się od zadecydowania, czy ma ono odbywać się w dzień, kiedy biuro funkcjonuje w normalnym trybie, przyjmując klientów oraz gości, czy w nocy, kiedy dostęp do niego mają tylko pracownicy serwisowi. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. To, które będzie dla nas optymalne, zależy od rodzaju świadczonej usługi, ilości pracowników i klientów, sposobu zagospodarowania danej przestrzeni. Możemy być jednak pewni, że w przypadku profesjonalnej ekipy, utrzymywanie przez nią czystości w biurze za dnia nie będzie w jakikolwiek sposób kolidowało z jego działaniem.Technika
Kiedy już wiadomo, jak duża jest powierzchnia biurowa, jaka jest jej specyfika, czego dokładnie oczekuje klient, jaki będzie zakres zleconych prac, a także harmonogram ich wykonania, pora przejść do wyboru techniki sprzątania powierzchni biurowej. Tutaj kluczowym jest dobór odpowiednich środków chemicznych do mebli, wykładzin i co najważniejsze w biurze, do sprzętu komputerowego. Nie bez znaczenia jest również wybór środka mechanicznego czyli np. mopa, odkurzacza, ścierek, szmatek czy czyścików. Sprzątanie biura składa się z czyszczenia podstawowych elementów, jakimi są wykładziny, biurka, szafki oraz sprzęt komputerowy (w zakres omawianych usług wchodzi również mycie okien), a stosowane techniki mają na celu jak najdokładniejsze wyczyszczenie danej powierzchni w najkrótszym możliwym czasie.Biuro naszą wizytówką
Warto pamiętać, że biuro jest naszą wizytówką i to jego wygląd odpowiada za pierwsze wrażenie klienta. Zadbajmy zatem, aby było estetyczne i dokładnie wysprzątane.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana