Artykuł sponsorowany

Charakterystyka logistyki kontraktowej

Charakterystyka logistyki kontraktowej
Logistykę kontraktową można określić jako outsourcing logistyczny, ponieważ jest to współpraca polegająca na przekazaniu przez przedsiębiorstwo realizacji logistycznych zadań operatorowi logistycznemu. W tym artykule charakteryzujemy logistykę kontraktową oraz sprawdzamy, czy warto podpisać z operatorem długoterminową umowę. Zapraszamy do lektury.

Co oferują operatorzy logistyczni?

Operatorzy logistyczni to przedsiębiorstwa, które dzięki swojej wiedzy i stosowaniu nowoczesnej technologii oraz posiadaniu sieci placówek z odpowiednią infrastrukturą, magazynami i flotą samochodową mogą oferować niemal każdą usługę z zakresu logistyki zarówno na terenie kraju, jak i za granicą. Ich świadczenie z dużą częstotliwością, zwłaszcza jeżeli usługi są nowatorskie i dosyć skomplikowane, wzmacnia pozycję operatora logistycznego oraz zacieśnia i utrwala więzi między nim a klientami. Ze względu na kompleksową obsługę klienta nie muszą oni rozpraszać się pozyskiwaniem różnych usługodawców, prowadzeniem kilku negocjacji, dokonywaniem wielu uzgodnień oraz ocen i rozliczeń.

Dlaczego warto podpisać długoletni kontrakt?

Klienci często korzystają z długoterminowej logistyki kontraktowej podpisując umowę na minimum kilka lat. Uwzględniają oni plany firmy, szczegóły projektów, dla których potrzebny jest outsourcing, a także nakłady finansowe – ustalenie tych wszystkich kwestii może potrwać nawet od kilku do kilkunastu miesięcy. W przypadku dużej skali nowej inwestycji, aby dotrzeć do nowych obszarów lub uruchomić nową linię produkcyjną, może być wymagana dodatkowa powierzchnia logistyczna, zaangażowanie profesjonalnego i drogiego sprzętu lub wykwalifikowanej kadry. Osiągnięcie pełnej wydajności w tej sytuacji wymaga czasu, dlatego, by obiektywnie ocenić logistykę kontraktową, powinno upłynąć od kilku tygodni do nawet pół roku. Obie strony potrzebują bowiem tego okresu na implementację swoich procesów, ustalenie szczegółów współpracy, a także opracowanie oraz wdrożenie ewentualnych zmian w projekcie.
Nie należy także zapominać, że podpisanie kilkuletniego kontraktu zmniejsza ryzyko biznesowe dla obu stron. Operator ma pewność, że zwrócą się poniesione przez niego nakłady, a klient ma zapewnioną stałą obsługę przez cały czas trwania umowy – wyjaśnia ekspert z Centrum Logistycznego DMT, zajmującego się magazynowaniem, dystrybucją i transportem towarów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.