Artykuł sponsorowany

Czym powinna charakteryzować się dobra wizytówka?

Czym powinna charakteryzować się dobra wizytówka?
Wizytówki ułatwiają przekazywanie klientom informacji kontaktowych. Są także formą reklamowania usług danej firmy. Ich wykonanie musi być na tyle charakterystyczne, żeby design od razu się zapamiętywał i przy tym kojarzył się z daną marką. Zaprojektowanie dobrej wizytówki może nie być takie proste, jak się wydaje. Trzeba mieć na uwadze wiele szczegółów, które będą świadczyć o profesjonalności wykonania.

Odpowiednie wymiary, sztywny papier oraz jakość druku

Wizytówki najczęściej wykonuje się w dwóch wielkościach - 85x55 mm oraz 950 mm, jednak znacznie popularniejszy jest drugi rozmiar. Ze względu na to, że wizytówki często chowa się do portfela, wymiar nie powinien odbiegać od tych wytycznych. Jeśli wizytówka będzie za duża, może być niewygodna do przechowania. W przypadku większej ilości informacji warto zastanowić się nad formą składaną. Papier używany do wizytówek powinien charakteryzować się odpowiednią twardością. Dzięki temu nie będzie ulegał ścieraniu czy wyginaniu. Natomiast druk na wizytówce powinien być wysokiej jakości, co sprawi, że przez długi czas nie ulegnie wyblaknięciu.  

Zwięzłe, czytelne informacje

Wizytówka, ze względu na niewielkie rozmiary, powinna zawierać tylko kilka informacji. Niezbędne jest logo firmy i jej nazwa, imię, nazwisko, adres siedziby, numer kontaktowy i adres poczty elektronicznej. Może także znajdować się kilka słów na temat oferowanych usług, jednak nie wolno z tym przesadzać. Wizytówka przede wszystkim ma informować o kontakcie, a nie służyć za gazetkę reklamową, która opisuje aktualne promocje. Poprawne wykonanie i staranne umieszczenie wszystkich elementów jest również istotne z tego względu, że wizytówka stanowi formę reklamy. Jeśli klient otrzyma giętki papierek z ledwo widocznym numerem telefonu i grafiką w postaci zdjęcia, może zrezygnować z oferowanych usług ponieważ zauważy, że firma nie wykazuje się profesjonalizmem.

Projektowanie ze smakiem

Projekt dobrej wizytówki powinien być oryginalny, jednak trzeba przy tym uważać, by nie był „przekombinowany”. Niektóre połączenia barw i wzory kolorystyczne po prostu źle się prezentują. Użycie powszechnie stosowanych czcionek nie jest dobrym rozwiązaniem. Z kolei czcionki zbyt wyszukane także mogą okazać się niewłaściwe, ze względu na trudności w ich odczytywaniu. Tło nie może zlewać się z napisami i logo. Jeśli dla danej firmy charakterystyczne są określone barwy, wzór wizytówki powinien się na nich opierać. Specjalista z drukarni OferPress w Lublinie dodaje:
Na wizytówce wszystkie elementy graficzne muszą ze sobą współgrać, dlatego jej zaprojektowanie lepiej zlecić profesjonalnemu grafikowi, natomiast szczegóły realizacji przedyskutować z firmą drukarską.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.