Czym powinna charakteryzować się dobra wizytówka?
Odpowiednie wymiary, sztywny papier oraz jakość druku
Wizytówki najczęściej wykonuje się w dwóch wielkościach - 85x55 mm oraz 950 mm, jednak znacznie popularniejszy jest drugi rozmiar. Ze względu na to, że wizytówki często chowa się do portfela, wymiar nie powinien odbiegać od tych wytycznych. Jeśli wizytówka będzie za duża, może być niewygodna do przechowania. W przypadku większej ilości informacji warto zastanowić się nad formą składaną. Papier używany do wizytówek powinien charakteryzować się odpowiednią twardością. Dzięki temu nie będzie ulegał ścieraniu czy wyginaniu. Natomiast druk na wizytówce powinien być wysokiej jakości, co sprawi, że przez długi czas nie ulegnie wyblaknięciu.Zwięzłe, czytelne informacje
Wizytówka, ze względu na niewielkie rozmiary, powinna zawierać tylko kilka informacji. Niezbędne jest logo firmy i jej nazwa, imię, nazwisko, adres siedziby, numer kontaktowy i adres poczty elektronicznej. Może także znajdować się kilka słów na temat oferowanych usług, jednak nie wolno z tym przesadzać. Wizytówka przede wszystkim ma informować o kontakcie, a nie służyć za gazetkę reklamową, która opisuje aktualne promocje. Poprawne wykonanie i staranne umieszczenie wszystkich elementów jest również istotne z tego względu, że wizytówka stanowi formę reklamy. Jeśli klient otrzyma giętki papierek z ledwo widocznym numerem telefonu i grafiką w postaci zdjęcia, może zrezygnować z oferowanych usług ponieważ zauważy, że firma nie wykazuje się profesjonalizmem.Projektowanie ze smakiem
Projekt dobrej wizytówki powinien być oryginalny, jednak trzeba przy tym uważać, by nie był „przekombinowany”. Niektóre połączenia barw i wzory kolorystyczne po prostu źle się prezentują. Użycie powszechnie stosowanych czcionek nie jest dobrym rozwiązaniem. Z kolei czcionki zbyt wyszukane także mogą okazać się niewłaściwe, ze względu na trudności w ich odczytywaniu. Tło nie może zlewać się z napisami i logo. Jeśli dla danej firmy charakterystyczne są określone barwy, wzór wizytówki powinien się na nich opierać. Specjalista z drukarni OferPress w Lublinie dodaje:Na wizytówce wszystkie elementy graficzne muszą ze sobą współgrać, dlatego jej zaprojektowanie lepiej zlecić profesjonalnemu grafikowi, natomiast szczegóły realizacji przedyskutować z firmą drukarską.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana