Artykuł sponsorowany

Jak często kobieta powinna zgłaszać się na wizyty kontrolne w gabinecie ginekologicznym?

Jak często kobieta powinna zgłaszać się na wizyty kontrolne w gabinecie ginekologicznym?

Wiele schorzeń kwalifikujących się do leczenia ginekologicznego początkowo nie daje wyrazistych objawów. Kiedy te zaś już się pojawią, często potrafią bardzo mocno uprzykrzyć życie, i to nie tylko kobiecie, ale też np. jej partnerowi. Nie ma więc co czekać na wystąpienie niepokojących symptomów – trzeba regularnie odwiedzać ginekologa, który skontroluje stan naszego zdrowia. Co jednak słowo „regularnie” oznacza w tym przypadku?

Istnieje co najmniej kilka różnych wytycznych w tym temacie. Niektórzy specjaliści zalecają stawianie się w gabinecie ginekologicznym nie rzadziej niż raz w roku, inni – co sześć miesięcy. Oczywiście tylko przy założeniu, że nie dzieje się nic niepokojącego. W przeciwnym razie u lekarza trzeba zjawić się jak najszybciej.

Antykoncepcja

Zalecana częstotliwość odbywania wizyt u ginekologa może zmieniać się też w poszczególnych przypadkach. Na przykład kiedy kobieta stosuje pigułki antykoncepcyjne, lekarz nie powinien przepisać jej ich więcej niż zapas na trzy miesiące. I nie bez powodu. Ingerencja hormonalna w organizm wymaga zwrócenia na niego szczególnej uwagi, odwiedziny u ginekologa raz na kwartał z pewnością więc nie zaszkodzą.

Historia chorób

Inny kalendarz wizyt opracowany może zostać dla kobiety, która cierpi na choroby przewlekłe, ma za sobą operacje chirurgiczne lub wyleczyła się z raka – dowiadujemy się w specjalistycznych gabinetach lekarskich Pawlik w Poznaniu.

Zwiększenie częstotliwości spotkań z ginekologiem może nastąpić też w przypadku pań, w których rodzinie występowały nowotwory piersi albo narządów rodnych. Decyzję w tej sprawie każdorazowo, indywidualnie podejmuje lekarz.

Przy okazji

Rutynowe badania warto przeprowadzić też przy okazji wykonywania rozmaitych „kobiecych” badań przesiewowych, takich jak cytologia, USG piersi albo mammografia. Ich harmonogram zależy z kolei m.in. od wieku pacjentki czy wyników badań, którym poddawała się ona ostatnim razem. O tym, kiedy należy stawić się na kolejną kontrolę, poinformuje nas lekarz, a gdyby zdarzyło mu się zapomnieć – nie wahajmy się spytać.

Przed poczęciem

Innym powodem, dla którego warto zgłosić się na wizytę, mimo że nic nam nie dolega, jest na przykład chęć powiększenia rodziny. Podstawowe badania i wywiad lekarski pomogą bowiem lepiej przygotować się do zajścia w ciążę. Lekarz może zalecić nam na przykład przyjmowanie niektórych suplementów albo przypomnieć o konieczności prowadzenia zdrowszego trybu życia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.