Jak przygotować przyciągający uwagę plakat koncertowy
Mniej czy więcej
W tym pierwszym wypadku na plakacie powinny znaleźć się między innymi takie dane jak nazwa wykonawcy oraz być może tytuł jego trasy koncertowej lub płyty, którą promuje, a także oczywiście data i miejsce koncertu. Często podaje się też ceny biletów i sposób, w jaki można je nabyć, ponadto zaś kontakt do organizatora. Wobec dużej liczby liter warto postawić na oryginalną, ale czytelną czcionkę, która wyróżni się na kontrastującym tle, i ewentualnie jakąś prostą grafikę. Możemy też jednak zawrzeć na plakacie tylko kilka kluczowych informacji, a do pozostałych dać tylko odnośnik w postaci adresu strony WWW, gdzie podano wszystkie szczegóły. Wówczas bardziej możemy skupić się na grafice, ewentualnie postawić na skrajny minimalizm, który z pewnością zaintryguje i wyróżni się wśród zalewu reklam i innych plakatów koncertowych.Przykuć uwagę, ale z głową
Przyciągnięcie uwagi nie powinno być jednak najważniejsze. Łatwo jest je bowiem osiągnąć, umieszczając na plakacie chociażby nagość lub coś obrzydliwego albo projektując plakat tak brzydki, że właśnie z tego powodu będzie on przykuwać wzrok. Istotne jest również, aby zachęcić odbiorcę nie tylko do bliższego zapoznania się z zawartością plakatu, ale też do przyjścia na promowany przezeń koncert. Projekt nie może więc być niesmaczny ani po prostu krzykliwy – powinien zapadać w pamięć, ale nie za wszelką cenę. Ładny, wysmakowany i doskonale skomponowany plakat również zwróci na siebie uwagę, i to ze względu na te właśnie przymioty. Aby tak się stało, powinien zostać opracowany przez kogoś, kto zna się na kolorach i typografii (a także ortografii i interpunkcji!), ma dobry gust i potrafi obsługiwać programy graficzne.Dbałość o każdy detal
W praktyce stosunkowo rzadko się zdarza, by jedna osoba dysponowała wszystkimi tymi zaletami. Warto więc zlecić przygotowanie plakatu koncertowego grupie doświadczonych, współpracujących ze sobą specjalistów, których znaleźć można chociażby w Śląskiej Agencji Koncertowej. Zadbają oni nie tylko o dobry projekt graficzny, ale też o dostosowanie go do wymogów drukarni, jak również o to, by doskonale prezentował się w formatach i miejscach, w których plakat będzie dystrybuowany.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana