Artykuł sponsorowany

Jak przygotować przyciągający uwagę plakat koncertowy

Jak przygotować przyciągający uwagę plakat koncertowy
Zaprojektowanie plakatu, który po prostu przyciąga uwagę, wcale nie jest tak trudne, jak by się mogło wydawać. O wiele większym wyzwaniem jest przygotowanie plakatu, który zarazem będzie po prostu dobry, tj. spełniający swój cel, a także wywołujący pozytywne skojarzenia grupy, do której jest skierowany. To niełatwe, ale przecież nie niemożliwe. O czym więc trzeba pamiętać? Po pierwsze, należy jasno określić wspomniany cel, a więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy nasz plakat ma pełnić funkcję przede wszystkim informacyjną, czy może zachęcić do przyjścia na koncert osoby niezdecydowane. A może musi zarazem odegrać ważną rolę w budowaniu wizerunku zespołu?

Mniej czy więcej

W tym pierwszym wypadku na plakacie powinny znaleźć się między innymi takie dane jak nazwa wykonawcy oraz być może tytuł jego trasy koncertowej lub płyty, którą promuje, a także oczywiście data i miejsce koncertu. Często podaje się też ceny biletów i sposób, w jaki można je nabyć, ponadto zaś kontakt do organizatora. Wobec dużej liczby liter warto postawić na oryginalną, ale czytelną czcionkę, która wyróżni się na kontrastującym tle, i ewentualnie jakąś prostą grafikę. Możemy też jednak zawrzeć na plakacie tylko kilka kluczowych informacji, a do pozostałych dać tylko odnośnik w postaci adresu strony WWW, gdzie podano wszystkie szczegóły. Wówczas bardziej możemy skupić się na grafice, ewentualnie postawić na skrajny minimalizm, który z pewnością zaintryguje i wyróżni się wśród zalewu reklam i innych plakatów koncertowych.

Przykuć uwagę, ale z głową

Przyciągnięcie uwagi nie powinno być jednak najważniejsze. Łatwo jest je bowiem osiągnąć, umieszczając na plakacie chociażby nagość lub coś obrzydliwego albo projektując plakat tak brzydki, że właśnie z tego powodu będzie on przykuwać wzrok. Istotne jest również, aby zachęcić odbiorcę nie tylko do bliższego zapoznania się z zawartością plakatu, ale też do przyjścia na promowany przezeń koncert. Projekt nie może więc być niesmaczny ani po prostu krzykliwy – powinien zapadać w pamięć, ale nie za wszelką cenę. Ładny, wysmakowany i doskonale skomponowany plakat również zwróci na siebie uwagę, i to ze względu na te właśnie przymioty. Aby tak się stało, powinien zostać opracowany przez kogoś, kto zna się na kolorach i typografii (a także ortografii i interpunkcji!), ma dobry gust i potrafi obsługiwać programy graficzne.

Dbałość o każdy detal

W praktyce stosunkowo rzadko się zdarza, by jedna osoba dysponowała wszystkimi tymi zaletami. Warto więc zlecić przygotowanie plakatu koncertowego grupie doświadczonych, współpracujących ze sobą specjalistów, których znaleźć można chociażby w Śląskiej Agencji Koncertowej. Zadbają oni nie tylko o dobry projekt graficzny, ale też o dostosowanie go do wymogów drukarni, jak również o to, by doskonale prezentował się w formatach i miejscach, w których plakat będzie dystrybuowany.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.