Artykuł sponsorowany

Millenialsi na rynku pracy - fakty i mity

Millenialsi na rynku pracy - fakty i mity
Millenialsami, lub inaczej pokoleniem Y nazywamy ludzi, którzy urodzili się w ostatnich dwóch dekadach XX wieku. Bardzo szybkie zmiany, między innymi technologiczne, które zaszły w tym okresie i zachodzą do dziś sprawiły, że pokolenie to znacznie różni się od tzw. pokolenia X, w Polsce nazywane pokoleniem PRL. Różnice te dotyczą m.in. podejścia do pracy. Czy jednak faktycznie millenialsi są tak złymi pracownikami, jak się powszechnie uważa?

Pokolenie skoczków

Jednym z głównych zarzutów wobec dorosłych millenialsów jest to, że często zmieniają pracę. Mylnie wiąże się to z brakiem lojalności wobec pracodawcy, czy niezdrowymi ambicjami, każącymi szukać wciąż nowej drogi do bogacenia się. Jednak taki trend ani nie jest niczym nietypowym, ani nieetycznym – wręcz przeciwnie. Wiele osób w Polsce – również tych młodszych - ma po prostu zaszczepiony wzorzec, zgodnie z którym możliwe jest wykonywanie jednego zawodu w jednym zakładzie pracy od młodości aż do emerytury. Warto jednak zwrócić uwagę, że model taki był w przeszłości charakterystyczny dla PRL i nielicznych innych krajów bloku wschodniego – w tym samym czasie tj. na Zachodzie powszechne było, że pracę zmieniano przynajmniej kilka razy w ciągu życia. Inna sprawa, że według ekspertów oraz agencji pracy, takich jak agencja Beetsma krążenie siły roboczej jest bardzo stymulujące dla rynku – służy nie tylko pracownikom, ale również pracodawcom.

Dzieci sieci

Millenialsi nie mogą żyć bez dostępu do Internetu – to w wielu przypadkach prawda, choć powszechnie wyciąga się z tego faktu wiele mocno przesadzonych wniosków. Mówi się między innymi o tym, że osoby młode odcinają się od rzeczywistości, zaniedbują prawdziwe, osobiste relacje na rzecz relacji z „ludźmi z Internetu”. Warto jednak zwrócić uwagę, jak duża część usług przeniosła się w dzisiejszych czasach do Internetu – za jego pośrednictwem robimy zakupy, oglądamy telewizję, czytamy książki, wykonujemy przelewy bankowe. Logiczne zatem staje się, że do obsługi tego wszystkiego potrzebni są ludzie, dla których Internet stanowi wręcz naturalne środowisko.

Leniwi roszczeniowcy

Poziom wykształcenia millenialsów jest dużo wyższy, niż ludzi starszych pokoleń – nic dziwnego zatem, że wśród ludzi tych często obserwuje się bardzo duże ambicje, podsycane dodatkowo przekazem medialnym, w którym bardzo duży nacisk kładzie się na promowanie sukcesu. Sądzenie jednak, że millenialsi są pokoleniem roszczeniowym i leniwym, liczących na szybkie zdobywanie szczytów bez żadnego wysiłku jest zbyt dużym uogólnieniem, szczególnie, że w dzisiejszych czasach młodzi ludzie dużo więcej niż ich poprzednicy inwestują w samorozwój.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.