Artykuł sponsorowany

Szkolenia sposobem na rozwiązywanie konfliktów w zespole

Szkolenia sposobem na rozwiązywanie konfliktów w zespole
Tam, gdzie na co dzień przebywa ze sobą wielu ludzi, prędzej czy później dochodzi do konfliktu. Ponieważ różnice zdań i temperamentów są nieuniknione, umiejętność szybkiego rozwiązywania sytuacji konfliktowych jest koniecznością, szczególnie w zespole pracowniczym. Atmosfera napięcia i niechęci w sytuacjach zawodowych zawsze przekłada się na jakość wykonywanej pracy, dlatego radzenie sobie z takimi sytuacjami należy do priorytetowych zadań lidera.
Zgrany zespół to taki, w którym komunikacja przebiega płynnie, a osobiste urazy czy niechęć nie wpływają na realizację wspólnych celów. Co więcej – różnice zdań między współpracownikami służą do wypracowywania nowych rozwiązań, nowych jakości  – mówi ekspert z firmy Vademecum. W praktyce osiągnięcie takiego stanu w dowolnej grupie, nie tylko pracowników, jest bardzo trudne i wymaga nie tylko dobrej woli, ale także doskonale wykształconych umiejętności miękkich.

Jak zbudować zgrany i skuteczny zespół?

Zbudowanie zupełnie jednomyślnego zespołu, którego wszyscy członkowie cechowaliby się podobnym temperamentem i sposobem myślenia jest nie tylko mało prawdopodobne, ale też niekoniecznie korzystne. Przecież właśnie dzięki różnorodności osób, które tworzą team, możliwa jest innowacyjność, tylko dzięki niej kiełkuje kreatywność. Dlatego dobry lider z jednej strony powinien zachęcać członków swojego zespołu do podejmowania inicjatywy, z drugiej zaś kierować całym zespołem tak, by wszystkie osoby zaangażowane w projekt czuły się traktowane w sposób sprawiedliwy, a praca przebiegała sprawnie i przynosiła zamierzone efekty.

Jak zażegnać konflikt w zespole?

U źródeł konfliktów niemal zawsze leżą emocje. Chociaż większość pracowników uważa, że kierowanie się emocjami w pracy jest nieprofesjonalne, mało kto potrafi w pełni nad nimi zapanować. Tego, w jaki sposób zachować się w sytuacji stresu w obliczu konfliktu nie uczono nas w szkole, a szkoda – ponieważ wielu spięć i niesnasek można uniknąć, korzystając z prostych technik, które znacznie ułatwiają komunikację i znajdowanie kompromisów. Jednak na naukę nigdy nie jest za późno. Przede wszystkim kierownicy i liderzy powinni korzystać z możliwości, jakie dają profesjonalne szkolenia z zarządzania zespołem . Zajęcia tego typu prowadzone są przez doświadczonych psychologów i trenerów w formie warsztatowej. Uczestnicy szkolenia zdobywają więc nie tylko teoretyczną wiedzę na temat problemów pojawiających się w komunikacji międzyludzkiej, ale też poznają techniki umożliwiające radzenie sobie z sytuacją trudną lub konfliktową. W praktyce oznacza to, że uczestnicy szkolenia zyskują narzędzia, umożliwiające nie tylko zażegnanie istniejących już konfliktów, ale szybkie rozpoznawanie sytuacji zagrożenia ich powstaniem i odpowiednio wczesne reagowanie. Dobrze przygotowany kierownik będzie potrafił m.in. rozwiązać problem braku przekazywania sobie ważnych informacji między pracownikami czy odpowiednio zachować się w sytuacjach otwartego ataku słownego ze strony pracownika na forum zespołu.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.