Artykuł sponsorowany

Utrzymywanie systemów IT – na czym polega i dlaczego jest tak ważne?

Utrzymywanie systemów IT – na czym polega i dlaczego jest tak ważne?
Utrzymywanie systemów IT to usługa, która dzięki wypracowanym procedurom zapewnia stałą pomoc związaną z ważnymi dla działalności firmy systemami. Najczęściej można w pełni dopasować współpracę i wybrać m.in. ramy czasowe oraz gwarancję reakcji w określonym czasie. Na czym konkretnie polega utrzymywanie systemów informatycznych? Dowiedz się więcej, dlaczego usługa ta powinna być bardzo ważna dla każdej firmy.

Na czym polega utrzymywanie systemów IT?

Utrzymywania systemów IT jest usługą, która po zaprojektowaniu i wdrożeniu systemu informatycznego może okazać się bardzo przydatna. Polega przede wszystkim na pełnej dostępności twórców, którzy w razie jakichkolwiek problemów będą wiedzieli, jak szybko rozwiązać problem. Istotnym jest, że najczęściej usługa ta świadczona jest w modelu 24/7 lub 8/5, a także z gwarancją czasu reakcji np. 30 minut. Każdy z takich parametrów można jednak indywidualnie dopasować do potrzeb klienta. W tego typu usługach kontakt z firmą zajmującą się utrzymaniem systemu odbywa się wielokanałowo poprzez telefon, e-maila, a także specjalistyczne systemy do zgłaszania i obsługi błędów (JIRA, Mantis itp.). Warto podkreślić, że utrzymywanie systemów IT to niejako obowiązek dla wielu firmy, których współpraca z klientem działa w oparciu o konkretne platformy.

Utrzymywanie systemów IT – czemu jest ważne?

Utrzymywanie systemów to przede wszystkim możliwość kontaktu z klientem. Jeśli w takiej firmie dojdzie do awarii, to tylko szybkie jej rozwiązanie umożliwi utrzymanie odbiorcy, a tym samym nie narazi firmy na straty. Warto podkreślić, że brak dostępu do konkretnego systemu może skutecznie zniechęcić klientów, którzy swoje niezadowolenie z łatwością przełożą np. na ogólnodostępne opinie w internecie i tym samym przejdą do konkurencji.
Należy zdać sobie sprawę, że długo nierozwiązywane awarie wpływają niekorzystnie na zaufanie klienta do danej firmy, dlatego też również to może niekorzystnie odbić się na dalszej współpracy – mówi specjalista z firmy Sprint z Olsztyna.
Szybka reakcja na niekorzystną sytuację związaną z systemem informatycznym świadczy również o profesjonalizmie, który jak wiadomo jest bardzo ważny dla budowania długofalowej relacji. Natychmiastowa odpowiedź jest sygnałem w stronę klienta, że znajduje się on w centrum uwagi i jego potrzeby są dla firmy ważne. Tak profesjonalne podejście z pewnością zaprocentuje przede wszystkim tym, że klient będzie chciał pozostać przy swoim wyborze i na stałe zasilić grono odbiorców danej usługi bądź produktu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.