Utrzymywanie systemów IT – na czym polega i dlaczego jest tak ważne?
Na czym polega utrzymywanie systemów IT?
Utrzymywania systemów IT jest usługą, która po zaprojektowaniu i wdrożeniu systemu informatycznego może okazać się bardzo przydatna. Polega przede wszystkim na pełnej dostępności twórców, którzy w razie jakichkolwiek problemów będą wiedzieli, jak szybko rozwiązać problem. Istotnym jest, że najczęściej usługa ta świadczona jest w modelu 24/7 lub 8/5, a także z gwarancją czasu reakcji np. 30 minut. Każdy z takich parametrów można jednak indywidualnie dopasować do potrzeb klienta. W tego typu usługach kontakt z firmą zajmującą się utrzymaniem systemu odbywa się wielokanałowo poprzez telefon, e-maila, a także specjalistyczne systemy do zgłaszania i obsługi błędów (JIRA, Mantis itp.). Warto podkreślić, że utrzymywanie systemów IT to niejako obowiązek dla wielu firmy, których współpraca z klientem działa w oparciu o konkretne platformy.Utrzymywanie systemów IT – czemu jest ważne?
Utrzymywanie systemów to przede wszystkim możliwość kontaktu z klientem. Jeśli w takiej firmie dojdzie do awarii, to tylko szybkie jej rozwiązanie umożliwi utrzymanie odbiorcy, a tym samym nie narazi firmy na straty. Warto podkreślić, że brak dostępu do konkretnego systemu może skutecznie zniechęcić klientów, którzy swoje niezadowolenie z łatwością przełożą np. na ogólnodostępne opinie w internecie i tym samym przejdą do konkurencji.Należy zdać sobie sprawę, że długo nierozwiązywane awarie wpływają niekorzystnie na zaufanie klienta do danej firmy, dlatego też również to może niekorzystnie odbić się na dalszej współpracy – mówi specjalista z firmy Sprint z Olsztyna.Szybka reakcja na niekorzystną sytuację związaną z systemem informatycznym świadczy również o profesjonalizmie, który jak wiadomo jest bardzo ważny dla budowania długofalowej relacji. Natychmiastowa odpowiedź jest sygnałem w stronę klienta, że znajduje się on w centrum uwagi i jego potrzeby są dla firmy ważne. Tak profesjonalne podejście z pewnością zaprocentuje przede wszystkim tym, że klient będzie chciał pozostać przy swoim wyborze i na stałe zasilić grono odbiorców danej usługi bądź produktu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana