Artykuł sponsorowany

Wi-Fi w hotelu. Czy bezprzewodowy internet to już standard?

Wi-Fi w hotelu. Czy bezprzewodowy internet to już standard?

W dzisiejszym świecie Internet odgrywa rolę znacznie istotniejszą, niż jeszcze 10-15 lat temu. Wynika to między innymi z faktu, że dzięki współczesnej technologii możemy mieć do niego dostęp praktycznie przez cały czas – wystarczy, że posiadamy przy sobie odpowiednie urządzenie mobilne. Ta cywilizacyjna zmiana pociągnęła za sobą kolejne – między innymi upowszechnienie się bezprzewodowej sieci lokalnej, szerzej znanej jako Wi-Fi.

Wi-Fi – czy to już standard?

Przeglądając oferty różnych obiektów hotelowych można odnieść wrażenie, że technologia Wi-Fi już na dobre zakorzeniła się w tej branży – bardzo rzadko spotkamy ofertę noclegową, w której bezprzewodowy dostęp do sieci nie zostałby wymieniony. To doświadczenie znajduje odzwierciedlenie w badaniach, które zostały przeprowadzone w roku 2013. Zgodnie z nimi w Polsce aż 80,5% hoteli oraz innych obiektów noclegowych oferuje swoim gościom możliwość korzystania z Wi-Fi. Jedynie Turcja i Szwecja mają wynik lepszy – dostępność do bezprzewodowego Internetu wynosi w nich odpowiednio około 85% i około 82%. To bardzo dobre wyniki na tle reszty Europy – z tego samego badania wynika, że ta sama usługa jest obecna w ofercie nieco ponad 67% wszystkich obiektów.

- Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden fakt – mówi przedstawiciel wrocławskiego hotelu Sleep*** - W Polsce standardowo Wi-Fi jest usługą, która jest wliczona w cenę pobytu, nie musimy za nią dodatkowo płacić. W wielu krajach europejskich, szczególnie na południu kontynentu hotele wprowadzają różne taryfy do korzystania z Internetu na ich terenie. Niekiedy dostęp do sieci jest płatny zawsze, koszt wykupienia takiej usługi to zazwyczaj od 3 do 5 euro za godzinę. W innych przypadkach z Wi-fi możemy korzystać bez opłat jedynie w częściach wspólnych budynku, np. lobby. Jeszcze innym rozwiązaniem jest wprowadzenie opłat za większą przepustowość sieci – domyślnie możemy korzystać za darmo z sieci o niewielkiej prędkości przesyłu danych, a jeśli chcemy zwiększyć transfer, musimy za to dodatkowo zapłacić. W naszym hotelu rozumiemy jak bardzo ważny jest swobodny dostęp do sieci, dlatego naszym gościom oferujemy darmowe Wi-Fi w każdym pokoju i pozostałych punktach hotelu Sleep.

Podsumowując – dostęp do Wi-fi od lat jest wliczany do oferty znacznej większości obiektów hotelowych, dlatego można uznać go za standard w branży.

Dlaczego dostęp do Wi-fi jest tak ważny?

Innym wartym odnotowania faktem jest, że zgodnie z badania przeprowadzonymi w 2015 roku, aż 94% procent gości hotelowych uznaje Wi-Fi za jeden z najważniejszych atrybutów hotelu – dla 67% jest on ważniejszy nawet od lokalizacji. Z czego to wynika? Przede wszystkim z tego, że Internet daje dostęp nie tylko do szeroko rozumianej rozrywki – jest również niezbędny w codziennym funkcjonowaniu, szczególnie podczas pobytu w obcym mieście. Wiele osób korzysta z niego w celach służbowych, stąd dostęp do niego jest bardzo ważny dla gości w podróży służbowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.