Artykuł sponsorowany

Własna księgowość czy biuro rachunkowe – co wybrać?

Własna księgowość czy biuro rachunkowe – co wybrać?

Wiele osób, które zakładają własną działalność gospodarczą, zastanawia się, czy wybrać biuro rachunkowe, czy własną księgowość. Warto uświadomić sobie w takiej sytuacji, że z prowadzeniem firmy wiąże się sporo „papierkowej” roboty – faktury, rachunki, podatki, składki ZUS i wiele innych. Okazuje się konieczne znalezienie kogoś, kto nad tym wszystkim zapanuje.

Czy firma musi mieć swoją księgową?

W Polsce nie ma nakazu korzystania z usług biura rachunkowego. Nie trzeba również zatrudniać księgowej – wszystkim można zająć się zupełnie samodzielnie. W przypadku małych, jednoosobowych działalności jest to opcja bardzo kusząca. Obecnie ułatwiają to zresztą różnorodne programy księgowe dostępne na rynku; takie rozwiązanie ma jednak i swoje minusy. Przede wszystkim samodzielne prowadzenie księgowości zajmuje sporo czasu. Ponadto trzeba na bieżąco pilnować zmieniających się przepisów, a za błędy odpowiada w końcu szef firmy. Zamiast tego można zdecydować się na zatrudnienie księgowej na etat. Zaletą tego rozwiązania jest szybka wymiana informacji. Z drugiej strony księgowa to kolejny pracownik, któremu trzeba wypłacać wynagrodzenie i ponosić związane z tym koszty. Od czasu do czasu może chcieć się ona wybrać na urlop czy zwolnienie lekarskie. Ponadto w takiej sytuacji odpowiedzialność nadal ciąży na właścicielu danej firmy. W teorii za pomocą odpowiedniej umowy można ją przerzucić na księgową, ale szanse na wyegzekwowanie tego w praktyce są raczej niewielkie.

Zalety biur rachunkowych

Jeszcze innym wyjściem jest przekazanie rachunkowości firmy biurowi rachunkowemu. Na rynku takich firm nie brakuje, dlatego też znalezienie odpowiedniego biura nie powinno być większym problemem. Często polecanym biurem rachunkowym na Śląsku jest przykładowo Biuro Rachunkowe Plus. W tym przypadku zapomnieć można o urlopach czy zwolnieniach lekarskich. Poza tym nowoczesne biura rachunkowe posiadają własne systemy komputerowe. Dużym atutem jest również to, że biorą odpowiedzialność dla siebie. Każde biuro rachunkowe działające w Polsce musi posiadać polisę ubezpieczeniową chroniącą przed skutkami ewentualnych błędów. Nie trzeba się też stresować kontrolami z US. Kontrolerzy przychodzą bowiem nie do firmy, ale do jej biura rachunkowego. Co ciekawe, oferta cenowa biur rachunkowych jest także bardzo atrakcyjna. Mimo to niektórzy obawiają się problemów natury komunikacyjnej. Mając własną księgową, można mieć w końcu szybki dostęp do wszystkich danych. Jednak w praktyce większość biur jest przez cały czas do dyspozycji swoich klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.