Artykuł sponsorowany

Co wpływa na cenę odzieży futrzanej?

Co wpływa na cenę odzieży futrzanej?

Naturalne futra są niewątpliwie synonimem luksusu. Rzeczywiście nie każdy może pozwolić sobie na zakup futra z norek czy nawet czapki z futra lisa. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, co wpływa na ceny odzieży z naturalnego futra, koniecznie zapoznaj się poniższym tekstem. Wyjaśniamy w nim nieoczywisty mechanizm działania światowego przemysłu futrzarskiego.

Jak kształtują się ceny futer?

Skóry zwierząt futerkowych w handlu podlegają tym samym zasadom, co wszystkie inne towary, a więc ceny kształtuje popyt i podaż. Jednak ostatecznych cen zwykle nie ustalają poszczególni hodowcy – decyzje zapadają podczas aukcji na branżowych giełdach, gdzie sprzedawanych jest ok. 90% wszystkich produkowanych na świecie skór. Jak w praktyce wygląda obrót futrami przeznaczonymi do tworzenia odzieży, zapytaliśmy naszego rozmówcę z pracowni Glare Furs :

-Kiedy zbliża się termin aukcji, hodowcy przekazują swoje futra do komisów, gdzie skórki są oceniane przez rzeczoznawców i grupowane wg konkretnych kryteriów, takich jak jakość i długość włosia, wielkość itd. Następnie tak przygotowane materiały są udostępniane do oglądania specjalistom planującym zakupy. W dniu aukcji kuśnierze, projektanci i producenci odzieży licytują interesujące ich skóry, startując od ceny wywoławczej, ustalonej przez giełdę. To, do jakiej kwoty będą licytować nabywcy, trudno przewidzieć. W swoich obliczeniach kierują co prawda branżowymi prognozami na popyt na poszczególne rodzaje skór, nie bez znaczenia jest jednak też intuicja.

W Europie, która jest głównym światowym producentem futer z lisów i norek hodowlanych, działa wiele giełd, a aukcje organizowane są kilka razy w roku. Największe aukcje skór futerkowych na Starym Kontynencie odbywają się przy duńskiej giełdzie Kopenhagen Fur oraz fińskiej SagaFurs.

Za co płacimy, kupując naturalne futra?

Na ceny odzieży futrzanej wpływa nie tylko koszt wyprodukowania i zakupu naturalnego surowca. Stworzenie pięknego futra, kamizelki czy czapki wymaga wielu godzin pracy ekspertów hodowlanych, projektantów i wreszcie kuśnierzy, twórców ostatecznego produktu. Po zakupie futer na aukcji skórki poddawane są dalszym procesom obróbki, przygotowującym je do wykonania wyrobów odzieżowych i galanteryjnych.  Poszczególne skórki muszą przejść dokładną selekcję i zostać pogrupowane w taki sposób, by podczas szycia każdy element pasował do siebie pod względem barwy, grubości, długości włosia itd. Następnie są docinane i rozciągane na specjalnych urządzeniach w celu idealnego dopasowania wzorów. Nie jest to zadanie łatwe, biorąc pod uwagę, że w naturze nie znajdziemy przecież dwóch identycznych skór.

Tworzenie odzieży futrzanej wymaga zaangażowania doświadczonych ekspertów, którzy są zdolni do stworzenia jednorodnego materiału z wielu pojedynczych, różniących się od siebie elementów. Wyprodukowanie pojedynczego futra może pochłonąć nawet 100 godzin pracy. Na cenę ubrań ze skór futerkowych wpływa więc nie tylko koszt zakupu materiału, ale także koszty związane z uszyciem tak luksusowej odzieży.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.