Artykuł sponsorowany

Dlaczego w języku angielskim jest tak wiele czasów?

Dlaczego w języku angielskim jest tak wiele czasów?

Język angielski jest przyjemny w nauce, natomiast bardzo często wydaje się on mało przystępny w momencie uświadomienia sobie, jak wiele jest w nim czasów. Na szczęście trudności związane z jego poznawaniem są tylko pozorne. Zapamiętanie zasad gramatycznych wszystkich czasów powoduje konieczność opanowania obszernego materiału, natomiast jest to o wiele łatwiejsze, niż się wydaje. Dlaczego w języku angielskim jest tak dużo czasów? Sprawdź!

Ile jest właściwie tych czasów? Trzy, dwanaście, czy może szesnaście?

W szkołach językowych, na przykład takiej jak Bradbury English School, uczniowie sukcesywnie zdobywają potrzebną wiedzą. Nauczanie jest więc etapowe. Kiedy podczas kursu językowego uczniowie dowiadują się, że w języku angielskim jest kilkanaście czasów, to bardzo często robią wielkie oczy ze zdziwienia. Samo zapamiętanie obcego słownictwa jest trudne, a co dopiero opanowanie gramatyki, która dotyczy tak wielu czasów. Na szczęście nauczenie się języka angielskiego nie jest tak naprawdę trudne, pomimo licznych czasów, które w nim występują. Co ciekawe, problemem są raczej inne kwestie, na przykład to, z czego wynika ta wielość czasów.

Zanim o tym, dlaczego w języku angielskim jest tak dużo czasów, warto na sam początek ustalić, ile ich właściwie jest – co jest niewątpliwie sporną kwestią. Osoby korzystające z usług szkół językowych mogą mieć inne zdanie na ten temat niż ci, którzy angielskiego uczą się samodzielnie. W każdym razie uznaje się istnienie dwunastu głównych czasów, chociaż odpowiedź, że jest ich trzy, nie jest wcale błędna.

Z czego to wynika? W podstawowym rozróżnieniu mówi się o trzech czasach: przeszłym (past), teraźniejszym (present) i przyszłym (future). Skąd więc dwanaście czasów? W języku angielskim podczas konstruowania jakiejś wypowiedzi należy też brać pod uwagę to, czy mowa będzie o czynności dokonanej, czy niedokonanej, a więc czy działanie zostało już zakończone, czy nadal trwa. Zgodnie z tym istnieją trzy czasy, natomiast każdy z nich ma cztery warianty. Czas może być prosty (simple), złożony (continuous), dokonany (perfect) i złożony dokonany (perfect continuous). W związku z tym w języku angielskim jest tak naprawdę dwanaście czasów, czyli:

  • Present: Simple, Continuous, Perfect, Perfect Continuous;

  • Past: Simple, Continuous, Perfect, Perfect Continuous;

  • Future: Simple, Continuous, Perfect, Perfect Continuous.

Wielość czasów w języku angielskim – z czego wynika?

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o to, dlaczego w języku angielskim jest tak wiele czasów – jest ich dwanaście, ponieważ tak narzuca wymyślona kiedyś gramatyka. Pomimo tego, że język ulega nieustannemu rozwojowi, niektóre zasady pozostają niezmienne. Nie każdy wie, że dawniej wyróżniano w języku polskim taki czas jak zaprzeszły, czyli odpowiednik angielskiego Past Perfect. Z czasem jednak społeczeństwo przestało go praktycznie używać i dziś już mało kto o nim pamięta. W języku angielskim nikt nie zapomniał, dlatego czas zaprzeszły jest w nim ciągle aktualny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.